مدیریت بازرگانی
فاطمه احمدی؛ احمد عسکری؛ علیرضا روستا
چکیده
هدف پژوهش حاضر شناسایی ابعاد و مؤلفههای بازاریابی مشتریان صنعت گردشگری ایران میباشد. روش پژوهش با توجه به هدف آن، کاربردی و از حیث شیوه اجرا، کیفی، از نوع توصیفی و تحلیل مضمون میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل 10 نفر از خبرگان کارشناسان، پژوهشگران، متخصصین دانشگاهی و آشنا با بازاریابی در صنعت گردشگری همچنین بهمنظور تناسب اعتبار ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر شناسایی ابعاد و مؤلفههای بازاریابی مشتریان صنعت گردشگری ایران میباشد. روش پژوهش با توجه به هدف آن، کاربردی و از حیث شیوه اجرا، کیفی، از نوع توصیفی و تحلیل مضمون میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل 10 نفر از خبرگان کارشناسان، پژوهشگران، متخصصین دانشگاهی و آشنا با بازاریابی در صنعت گردشگری همچنین بهمنظور تناسب اعتبار مدل انتخاب و مصاحبه با آنها انجام شد. تجزیهوتحلیل دادهها با استفاده از نرمافزارهای MAXQDA 2018، انجام گرفت. با توجه به تحلیلی که از روش تحلیل مضمون جهت تعیین ابعاد و مؤلفههای بازاریابی مشتریان صنعت گردشگری ایران به اجرا در آمده است، 3 بعد، 8 مؤلفه و 41 شاخص شناسایی و تأیید شده است. ابعاد بازاریابی شامل بعد کیفیت خدمات، بعد سیاست گذاری بازاریابی و بعد تجربیات گردشگری میباشد. همچنین مؤلفههای شامل، رضایت از خدمات گردشگری، امکانات زیر بنایی، هزینههای گردشگری، سیاست گذاریهای کلان، برنامه ریزی و مدیریت، بازخورد گردشگران، فرهنگ گردشگری، تبلیغات و بازاریابی شناسایی گردید. نتایج نشان داد که همه شاخصهای شناسایی شده مربوط به ابعاد و مؤلفههای بازاریابی مشتریان صنعت گردشگری ایران تاثیرگذار است.